SAGALASSOS, KUYUCAK, SALDA, BURDUR, EĞİRDİR ve KOVADA GÖLÜ, YAZILI KANYON, PAMUKKALE, SART HARABELERİ

" />
ISPARTA & LAVANTA TARLALARI & SALDA GÖLÜ & PAMUKKALE / HAZİRAN

SAGALASSOS, KUYUCAK, SALDA, BURDUR, EĞİRDİR VE KOVADA GÖLÜ, YAZILI KANYON, PAMUKKALE, SART HARABELERİ

Türkiye

Odalar

4640 TRYKişi Başı Fiyat

Tur Hakkında

30 HAZİRAN - 03 TEMMUZ 2022 / 3 GECE 4 GÜN /

TÜM YEMEKLER VE TÜM TURLAR DAHİL

GÜLLER ŞEHRİ ISPARTA, SAGALASSOS ANTİK KENTİ, LAVANTA TARLALARININ MOR RENGE BOYADIĞI KUYUCAK KÖYÜ, MARS YÜZEYLİ, TURKUAZ RENGİ VE MALDİVLER'İ ANDIRAN KUMSALI İLE SALDA GÖLÜ, BURDUR, EĞİRDİR GÖLÜ, KOVADA GÖLÜ, YAZILI KANYON, PAMUKKALE, SALİHLİ SART HARABELERİ.

Uzman Ekibimiz Tarafından Hazırlanan Gezi Rotamız

GEZİ PROGRAMI

29 Haziran Çarşamba gecesi İSTANBUL’dan yola çıkış:

23:30 İncirli - Ömür Plaza Hareket

23:45 Mecidiyeköy Hareket

24:00 Kadıköy Evlendirme Dairesi Otoparkı Önü Hareket

1.GÜN / 30 Haziran Perşembe: IŞIKLI GÖLÜ - BURDUR - SAGALASSOS ANTİK KENTİ - ISPARTA

Sabah saatlerinde Denizli'nin Çivril ilçesine gelişimizle birlikte, her köşesi nilüfer çiçekleriyle sarılı "IŞIKLI GÖLÜ" ile güne merhaba diyor ve bizleri bekleyen kayıklarımızla birlikte, inanılmaz huzur veren bu doğal güzellikte keyifli bir tur yapıyoruz..

Ve ardından geç kahvaltımızı bölgede yaptıktan sonra, bizleri yol üzerinde bekleyen İnsuyu Mağarası'na geliyoruz. Burdur il merkezine 10 km uzaklıkta, Çatağıl Köyü sınırları içerisinde bulunan mağara 597 metre uzunluğunda ve birbirine bağlı 9 boşluktan ve içerisinde birikmiş sular ve gölcüklerden oluşuyor.

Bir sonraki durağımız da ise çok beğeneceğinizi düşündüğümüz Sagalassos Antik Kenti'ne geçiyoruz. Antik Yunan'da Pisidya'nın başkenti olarak bilinen Sagalassos Antik Kenti 2000 yıldır akan çeşmesi ile meşhurdu.

Burası 1700'lü yıllarda Fransız gezgin Paul Lucas tarafından keşfediliyor ve kazı çalışmaları hala devam ediyor. Dünyanın en yüksek rakımlı Antik Tiyatrosu, Helenistik Çeşmesi, Kütüphanesi, Roma Hamamı, Çömlekçiler Mahallesi ile görülmeye değer bu Antik Kenti gezip, sonrasında 5*'lı Otelimiz Barida'ya vb. geçiyoruz. İsteyenler gülleri ile meşhur bu şehirde alışveriş yapabilirler. Akşam yemeğimiz otelimizde.

2.GÜN / 01 Temmuz Cuma: YAZILI KANYON - KOVADA GÖLÜ - EĞİRDİR GÖLÜ - KUYUCAK KÖYÜ

Sabah otelimizde alacağımız kahvaltı sonrası yola çıkıp 1,5 saat mesafedeki Yazılı Kanyon'a geliyoruz... "Kralların Yolu" olarak da bilinen "Yazılı Kanyon" tabiat parkında doğayla baş başa, mis gibi oksijeni içimize çekip, keyifli bir yürüyüş yapıyoruz.

Bir sonraki durağımız ise meyve bahçeleri ve sık ağaçlarla çevrili olan, görülmeye değer güzellikteki Kovada Gölü Milli Parkı.. Burada geçireceğimiz keyifli vakiterin ardından, elma bahçeleri arasından geçip, etkileyici göl ve dağ manzarasına sahip Yeşil Ada'da fotoğraf molası veriyoruz. Ve sonrasında öğle yemeğimiz için Göller bölgesinin merkezi sayılan Eğirdir Gölü'nün kıyısındaki restaurantımıza geliyoruz. Öğle yemeği menümüz deniz ürünlerinden oluşuyor. (Bugün öğle yemeğine saat 14:30-15:00 gibi girebiliriz.) Gezimizi tamamladıktan sonra Isparta merkeze dönüyoruz. Akşam yemeğimiz Otelimizde.

3.GÜN / 02 Temmuz Cumartesi / KUYUCAK KÖYÜ LAVANTA TARLALARI - SALDA GÖLÜ - DENİZLİ

Sabah otelimizde alacağımız kahvaltı sonrası yaklaşık 1 saat mesafedeki Kuyucak Köyü'ne doğru yola çıkıyoruz. Türkiye'nin lavanta üretiminin %93'ü buradan karşılanıyor. Kuyucak'ta Haziran sonu, Temmuz başıyla birlikte ortaya çıkan manzara, lavanta bahçeleriyle ünlü, her yıl milyonlarca turistin ziyaret ettiği Fransa'nın ünlü Provence bölgesini aratmıyor.

Burada muhteşem mor öbekli Lavanta Tarlalarını ziyaret edeceğiz. Yol üzerinde mis gibi lavanta kokularını içimize çekip, bölgeye geldiğimizde kerpiç evli Kuyucak köyü bizi kendine hayran bırakacak.

Köy halkı da geçimini buradaki Lavanta tarlaları ve elde ettikleri lavanta ürünlerinin satışından kazanıyor. Tarlalar da enfes fotoğraflar çekip, tarlalardaki çalışanları yerinde görüp, lavanta ürünlerinden de alışverişlerimizi yapıp, buradan renkli fotoğraf çektiriyoruz..

Öğle yemeğimizi bölgede aldıktan sonra, bir sonraki durağımız Salda Gölü'ne geliyoruz. Türkiye'nin en derin 3.Gölü, son dönemlerde beyaz kumları, berrak turkuaz suyu ile Türkiye'nin Maldivler'i olarak ta biliniyor malum.

Hafif tuzlu ve karstik bir göl. Göldeki magnezyum yüklü beyaz kayalar Mars'ta da bulunuyor bu nedenle Mars Yüzeyi'ne sahip dünyadaki 2 noktadan biri olarak tanımlanmaktadır burası. Aynı zamanda toprak yapısı ve minareller nedeniyle gölün suyunun bazı cilt hastalıklarına da iyi geldiği söylenmekte.

Salda Gölü’nde yüzmek mümkün ama göl oluşumu yer yer bataklık ve balçık özellikleri gösterdiğinden tehlikeli bir yanı da var.  Göldeki hareketlerin ve çekmelerin devam etmesi ve yer yer balçık yapılar içermesi nedeniyle, geçmiş yıllarda burada boğulma vakaları da olmuş. Gölün dibindeki kumlu zeminin çok fazla hareket etmesi ve aniden derinleşen keskin hatlara sahip olması nedeniyle basınca haliyle bir içe çekme, batma durumu da oluşabiliyor. Salda'da gölde yürümek isteyenler, bugün otelden çıkarken suda yürüyebilecek şekilde kıyafetler giyebilirler.. Ve sonrasında Salda gölündeki keyifli gezimizi tamamlayıp Denizli'deki otelimiz 5*lı Anemon Denizli veya 4*lı Angels Park'a geçiyoruz. Akşam yemeğimiz Otelimizde..

4.GÜN / 03 Temmuz Pazar / PAMUKKALE - SART HARABELERİ - İSTANBUL

Sabah kahvaltımızın ardından UNESCO tarafından Dünya Miras Listesi'ne bulunan, eşsiz güzellikteki Pamukkale'nin gezilecek önemli köşeleri ve dünyaca ünlü travertenleri bizleri bekliyor.

Burada yüzlerce yıllık Hierapolis antik yerleşimiyle tarihsel bir geçmişi olan Pamukkale'de hem tarihin hem doğal güzelliklerinin tadını çıkarıp Kleopatra'nın güzelliğini borçlu olduğu rivayet edilen Antik havuzunu da görüp fotoğraflıyoruz.

Ve sonrasında Pamukkale'den ayrılıp öğle yemeğimizi alacağımız Salihli'ye geliyoruz.  Öğle yemeğimizde Salihli'nin meşhur Odun Köftesi bizleri bekliyor.

Yemeğimizin ardından, tarihte paranın basıldığı ilk yer kabul edilen, ünlü Kral yolunun başladığı yeri, Anadolu antik kentlerinin en önemlilerinden birini Sardes kentinin kalıntılarını ziyaret ediyoruz. Sardes aynı zamanda Manisa'nın Salihli ilçesine bağlı Sart kasabası yakınlarında bulunan ve Lidya devletine başkentlik yapmış bir antik kent.